Sivut

lauantai 18. huhtikuuta 2015

Treenejä

Tiistaina olitiin Närpiössä tokoilemassa Marjon ja Josefinin kanssa.
Seuraamisessa treenattiin vaan,että Jirille tulee ylläri palkkausta.Jirillä on hyvä ilme seuraamisessa:)Eli kannattaa paljon tehdä seuraamisessa ylläri palkkausta,niin Jirin mielenkiinto säilyy:)
Zeta:Ekana otettiin vaan pelkkää seuraamista ja Marjo sanoi,''käsky'',kun viime kokeessa zetan seuraaminen ei ollut mun mielestä hyvä.Nyt oli paljon parempi.Sen jälkeen otettiin vaan yks vaihto seisominen.Ei ongelmaa.
Jäävissä maahan ja istumista ripeämmäksi.Saatiin onnistumisia jopa seuraamisen kautte.Jirillä oli hyvä maahan,saisinpa kokeessakin onnistumaan.Istuminen kans oli ripeä.
Luoksetulo top:Saatiin yli hyvä stoppi,kun annoin käsimerkin ja suullisen siihen yhteen kertaan jäi,olisi pitänyt lopettaa ekalla toistolla,kun toisella ei onnistunut:(
Tunnari:Tehtiin kokeenomaisena.Annoin makupalan,ennenkuin lähetin kapuloille,hyvin haisteli ja toi oman:)Kokeeltiin viä niin,että oma oli kasassa ja itte olin ihan lähellä kapuloita,haisteli tosi hyvin,mutta otti väärän.Jiri tajusi,että toi väärän,kun en kehunut vaan olin hiljaa,Jiri lähti uudestaan kapuloille ja toi oman:)

Torstaina oltiin parinviikon tauaon jälkeen ohjatuissa aksatreeneissä.Treeneissä kellotettiin vertailtiin kahta ohjauskuviota,ekana takaakirto-niisto-sokkaria..Jirihän oli hullu radalla,että kolme kertaa piti suorittaa ennenkuin saatiin puhtaasti rata läpi.Jiri ei meinannut kiertää esteen takaan vai jäi haukkumaan mulle,piti molemmilla käsillä ohjata takaakiertoon ja eikä antaa periksi vaikkei Jiri ei menisi vaan niin kauan yrittää,että menee...Sitten,kun me onnistuttiin radalla niin hyvinhän se meni sitten:)Tokalla kierroksella tehtiin sama radan pätkä,mutta eri ohjauksella twisti.Mä en vaan osannut ohjata Jiriä:(Kun en oo pitkäänaikaan tehnyt,jalat oli ihan väärään suuntaan,jolloin tuli niin iso kaarros,no jotenkin saatiin suoritettua..Näitä pitää mun treenata,koira osaa mut mä en osaa.

Perjantaina lenkin jälkeen treenattiin pihalla..Maahanmenoa,joka ei ollut hyvä,mitä tiistaina.Ei saatu paljoakaan onnistumisia:(Luoksetuloa stoppi oli paljon parempi tiistaina.Mä en vaan osaa opettaa luoksarin pysäytystä tai sitten oon taas edennyt liian nopiaa..Maahanmenokin on tosi vaikeaa..No sisällä,kun mentiin niin sain maahanmeno onnistumisia:)Palkaksi Jiri sai makupaloja,kun taas pihalla oli vaan palkkana lelu,niin jos lelulla ei saakkaan niitä onnistumisia..

Viikko sitten meillä loppui tokon nettikurssiLentsun pitämä..Kysyin Lentsulta sitten onko sillä hyviä neuvoja siihen,kun Jiri haistelee paikallaloissa ja jätöissä..No Lentsun neuvo oli palkkailen,vaikka aluksi kaikki jätöt( p.olo,kaukot,luoksari),paikalla oloissa sitten palkka tulisi yllärinä useammin joko sulta tai apparilta.Myös satunnaispalkkaa kaikista liikkeen osista ei aina itse liikettä ollenkaan.Koirat oppii äkkiä,että on aikaa haistella kun tehdään kaavamaisesti..Mun pitää rohkeasti rikkomaan kaavoja ja palkkaamaan niistä tylsiä pysymisiä.Tuo on ihan totta oon niin paljon tehnyt kaavamaisesti paikallaoloja,nyt pitää seuraavissa treeneissä  rikkoa kaavoja..Seuraamisessakin auttoi,kun tein ylläri palkkausta niin uskon,että auttaa myös jättöihin ja paikallaoloihin.































Ei kommentteja:

Lähetä kommentti